Boekhoudkantoor

Een boekhoudkantoor wilde de lat hoger leggen voor zichzelf, maar ook voor hun klanten. Ze haalden te weinig voldoening in “gewoon de boekhouding doen” en besloten volledig in te zetten op advies, optimalisaties en klankbord. We bedachten samen 3 formules waarin klanten konden instappen. Daarnaast werden tal van variabelen in rekening genomen om per formule nog steeds een prijs te berekenen die op maat was van de klant.

Digitale consultant

Deze consultant begeleidt grote veranderingsprocessen binnen KMO’s op het vlak van digitalisering. Ze merkte op dat het voor haar erg moeilijk was om prijsberekeningen op maat te voeren vooraleer ze meer zicht kreeg op de omvang van het project. Daarnaast voelde aan ze dat ze een grote meetbare meerwaarde leverde aan klanten, maar vond ze dat haar prijs die meerwaarde nog niet écht dekte.

Fotograaf

Een portretfotografe met een sterke focus op de mens voor de lens hield zichzelf vrij klein. Haar prachtige werk kwam tot stand door eerst uitgebreid te luisteren naar de verhalen van haar klanten om ze daarna te vertalen in haar beelden. Hoewel dit voor haar natuurlijke aanvoelde, typeerde het wel haar werkwijze. Er werd een sterke meerwaarde gecreëerd voor de meer onzekere klanten voor wie het een grote drempel is om voor de lens te staan. Haar mensgerichte meerwaarde vertaalden we naar een concrete werkwijze en prijzen die ze verdiende. 

Ben je klaar om jezelf te waarderen?

Bij STREVER bekijk je het grote geheel, stap voor stap en pas je alles meteen toe op jouw eigen onderneming. Ik raad het iedereen aan, want ik weet beter dan ooit hoe ik mijn prijzen moet bepalen en kan berekenen.

Katinka Vermeylen
Studio Kathan

Wat onze klanten zeggen:

Wat vanaf het begin al opviel is de erg gestructureerde aanpak en het professionalisme. Elk aspect over prijszetting kwam uitgebreid en nauwgezet aan bod en niets werd aan het toeval over gelaten.

Patrick Weltjens
Farmfun

Robin hielp me op een totaal andere manier te kijken naar alles wat met kostprijsberekening, prijszetting en prijscommunicatie te maken heeft. Een heuse ‘eye-opener’ voor een intuïtieve ondernemer als ik! Robin houdt rekening met wie je als mens en ondernemer bent en stemt zijn adviezen ook daarop af.

An Denys
Vreugde van Vrouw Zijn

KMO in persoonlijke beschermingsmiddelen

Een KMO die persoonlijke beschermingsmiddelen als werkschoenen, helmen, werkbroeken en nog zoveel meer aanbood had het gevoel dat men op sommige producten erg winstgevend waren, maar op andere dan weer eerder niet. Ze hadden nood aan een gedetailleerde kostprijsberekening die niet enkel rekening hield met hun productkosten, maar ook met alle andere bedrijfskosten als de huur van hun magazijn, personeelskosten, het wagenpark en veel meer. Pas dan zouden ze met zekerheid kunnen weten op welke producten ze winstgevend zijn, en welke verlieslatende prijzen moesten bijgestuurd worden.

Business Coach

Deze business coach specialiseerde zich in creatieve bedrijfsactiviteiten. Ze kende hun uitdagingen door en door, en had deze bovendien in haar eerste jaren als onderneemster al meerdere keren helpen oplossen. Empathie en strategie waren twee van haar kernkwaliteiten. Deze kwamen daarentegen nog niet helemaal tot uiting in haar tarieven. We stonden voldoende stil bij haar meerwaarde, werkritme en hoe ze stap voor stap zou te werk gaan in haar aanbod. Het resultaat uitte zich in nieuwe trajecten die bovendien ook uiterst winstgevend waren.

Tuinarchitecte

Een tuinarchitecte ondervond hoe moeilijk het was om prijsberekeningen op maat van de klant te maken. Er waren zodanig veel variabelen die een invloed hadden op haar werktijd waardoor ze door de bomen het bos niet meer zag. Dit had als gevolg dat prijsberekeningen enorm veel tijd van haar vroegen, waardoor ze steeds het gevoel had dat de klant zoveel van haar tijd, energie, kennis en vaardigheden verkreeg, maar ze zelf er slechts beperkt iets voor in de plaats ontving.

Ben je klaar om jezelf te waarderen?

Doordat men vertrekt van jouw situatie en heel doorgronde vragen te stellen, zijn ze in staat om jouw specifieke noden te bepalen en hierop te focussen. De tools die ze aanleveren zijn heel praktisch en nuttig om te gebruiken, en geven duidelijk inzicht. Dankjewel Robin voor de fijne ervaring en de handige tools!

Sven Van Laer
Annotise

Wat onze klanten zeggen:

Prijszetting deed ik op gevoel, waardoor ik mij nooit helemaal zeker voelde. Als creative wil ik vooral tekenen, maar om te kunnen ondernemen had ik een onderbouwde prijsbepaling nodig.

Robin hielp mij op een concrete en toegankelijke manier met die prijsbepaling. Wat voor mij een ver-van-mijn-bedshow was, is nu een handige tool om efficiënt offertes op te stellen. Bedankt Robin!

Margo Van den Eynde
Margo zonder T

Robin helpt je niet alleen met het in kaart brengen van de kosten van je bedrijf, maar zorgt ook voor zelfzekerheid als ondernemer. Bovendien ondersteunt hij je zelfs na het traject nog om de strategie om te zetten naar de praktijk. Dit traject zorgde voor een vliegende start voor mijn bedrijf en ik ben heel blij dat ik de stap genomen heb om met Robin in zee te gaan.

Tessy Hellemans

Goudsmid

Een getalenteerde goudsmid wilde zich meer en meer focussen op exclusieve juwelen. Dit betekende enerzijds dat hij een shift zou maken in zijn juweelstukken, maar anderzijds ook een shift in zijn cliënteel, prijszetting, klantbeleving, enzovoort. We onderzochten hoe we het maakloon correct konden verrekenen en welke winstmarges hij kon nemen op de gebruikte materialen. Bovendien werd zijn werkwijze stap voor stap onder de loep genomen. Want, dan kwam zijn meerwaarde pas écht duidelijk naarboven.

Marketing Consultant

Deze marketing consultant werkte vroeger voornamelijk uitvoerend als freelancers binnen andere bedrijven en vroeg een prijs per uur. Ze deed daarentegen veel meer dan enkel het uitvoerende werk. Haar sterkte lag namelijk in het vormen van een heldere marketingstrategie, én die strategie bovendien ook nog eens feilloos opvolgen. Daarom veranderden we haar hele verdienmodel van uurtje factuurtje naar een waardegedreven aanbod & prijszetting die helemaal past bij haarzelf én haar klanten.

Mystery Game ontwikkelaar

Een mystery game ontwikkelaar bouwde op enkele jaren tijd een prachtig bedrijf uit. Dagelijks verkocht hij tal van spellen aan trouwe fans. Maar er was een probleem: het bedrijf had ook een best hoge kostenstructuur. Hun aanpak was om vooral voldoende te verkopen, zodat de bedrijfskosten gedekt werden. Maar, hoe zat het met de exacte winstgevendheid van elk van hun spellen?