De 10 beste binnenkomers die jouw prijs helpen staven

Hoe kan je de potentiële klant de waarde van jouw aanbod laten zien? Door voldoende relevant te zijn. Wanneer jouw aanbod relevant is voor die persoon ga je ook makkelijker jouw prijs kunnen vragen. Wat zijn de 10 beste binnenkomers die jouw prijs helpen staven? Die bespreken we hieronder

relevant-voor-je-prijs

1. Hoe je de klant tijd bespaart

Tijd is extreem waardevol. Kan jouw product of dienst de klant tijd besparen? Vertel het dan ook! Maak het zo concreet mogelijk voor de potentiële klant die voor je zit. Indien dit niet gaat, kan je ook voorbeelden geven van hoe je andere klanten tijd hebt bespaard met jouw oplossing.

2. Hoe je de klant geld bespaart of oplevert

Geld blijft belangrijk. Jouw product of dienst levert de potentiële klant mogelijk geld op, of laat die persoon geld besparen. Maak het opnieuw zo concreet als je kan voor die specifieke persoon. Uiteraard kan je geen beloftes doen. Maar, hoe concreter jij (of de potentiële klant) het kan maken, hoe échter het wordt.

3. Hoe de klant energie elders beter kan laten opbrengen

Doordat jouw oplossing de klant tijd bespaart, gaat die persoon energie kunnen toewijden aan andere zaken. Verken met de potentiële klant waar die persoon het meest waardevol is en wat die dan zoal zou doen. Wat levert het de potentiële klant op wanneer die energie elders investeert?

4. Welke ontzorging je biedt

Jouw product of dienst neemt een last weg van de potentiële klant. Je gaat ontzorgen door bepaalde activiteiten uit handen te nemen, door ze efficiënter te maken, of zelfs geheel overbodig. Ontzorgen kan zowel op praktisch vlak zijn, maar ook op emotioneel vlak. Kan jouw aanbod stress verlagen bij de klant? Druk wegnemen? Een last van de schouders laten vallen?

5. Welk resultaat je garandeert

Waarvan ben je 100% zeker dat je het behaalt bij de potentiële klant? Durf het te benoemen. Zelf enorm overtuigd zijn van jouw kunnen, straalt uit op de potentiële klant. Durf bepaalde resultaten te garanderen. Maar, let op: je moet jouw woorden wel kunnen nakomen!

6. Over welke kennis, vaardigheden en ervaring je beschikt

Hoe capabel ben jij eigenlijk? Beschik je over een hoop kennis door diploma’s, certificaten of zelfstudie? Durf het te benoemen. Ben je erg capabel, omdat je het al vaak gedaan hebt of lang in het vak zit? Durf ook dat te benoemen. Potentiële klanten houden van mensen die weten wat ze doen, zodat je hen kan geruststellen dat je ook hun probleem kan oplossen.

7. Wat klanten over jou zeggen

Verzamel getuigenissen van jouw klanten en deel ze met je potentiële klanten. Zo hoef je zelf niet langer te vertellen welke impact je maakte op het leven van de klant, maar zeggen klanten het zelf voor jou. De woorden van een klant zijn vaak geloofwaardig voor een potentiële klant dan jouw woorden als zaakvoerder of verkoper.

8. Hoe de werkwijze eruit ziet

Licht toe hoe je stap voor stap te werk gaat van doel naar resultaat. Jouw werkwijze geeft je een professioneel imago. Het toont de potentiële klant namelijk dat je weet waarover je het hebt en je exact weet hoe je het gewenst resultaat kan bereiken. Neem de potentiële klant mee in je werkwijze van bij de start, zodat ook die houvast heeft tijdens de samenwerking. Men weet telkens “what’s next”!

9. Wat jou onderscheidt

Heb je een unique selling point of USP? Dan mag je daar gerust mee uitpakken. Wat jou onderscheidt in de markt kan een duidelijke reden zijn voor een potentiële klant om met jou in zee te gaan. Let op: maak jouw onderscheidende factor wél concreet genoeg. Vage termen als “kwaliteit”, “service”, “maatwerk” en “persoonlijke aanpak” zeggen niet veel meer. Al jouw concurrenten gebruiken namelijk dezelfde termen. Geef specifieke voorbeelden en zorg voor voldoende diepgang.

 

10. Hoe goed je de klant begrijpt

Niets zal je meer relevant maken dan tonen dat je de potentiële klant écht goed begrepen hebt. Luister aandachtig, geef de woorden terug die je gehoord hebt en vraag om bevestiging van de potentiële klant. Je zou ervan verbaasd staan hoe weinig mensen écht luisteren naar anderen. Train jezelf hierop. Eens de klant doorheeft dat je helemaal mee bent, gaat die ook zeer bereid zijn om naar jouw oplossing te luisteren.

 

Wil je liever een persoonlijk gesprek met Robin van STREVER? Neem contact op en plan jouw gratis adviesgesprek.

Vorige
Vorige

Bepaal je marge met deze 4 invalshoeken

Volgende
Volgende

Hoe een “te duur” evenementenbureau hun grootste meerwaarde kon verzilveren