
De verborgen voordelen van onderbouwde prijzen
Winstgevend. Rendabel. Solide basis voor creatieve vrijheid. In lijn met je waarden. Maar prijsonderbouwing heeft nog meer voordelen. Dit zijn ze:

Waarom is het zo moeilijk om je prijs te bepalen?
Bijvoorbeeld omdat je je buikgevoel laat spreken of je je laat leiden door concurrenten. De andere redenen + 5 oplossingen vind je in deze blog.

Een correcte prijszetting in 5 stappen
Je prijs onderbouwen op basis van data, zonder nattevingerwerk? Volg dan ons vijfstappenplan voor een correcte prijszetting van je aanbod.

Het verschil tussen directe en indirecte kosten
Directe kosten reken je door aan je klanten. Maar wat met indirecte? Hoeveel marge neem je? Wat met cashflowproblemen? Hier krijg je een antwoord.

3 no-nonsens methodes voor kostprijsberekening
Weet jij hoeveel je producten of diensten je echt kosten? In deze blog ontdek je 3 heldere methodes om je kostprijs te berekenen.

Zo vermijd je stress door onvoorziene kosten
In drie stappen naar meer financiële gemoedsrust als ondernemer? Deze blog geeft jou de nodige handvatten. Klik om verder te lezen!

Zijn je prijzen te laag?
Zeg angst voor prijsverhogingen vaarwel. STREVER leert je alles over prijsbepalingen.

Ben ik te duur? Zo counter je kritiek op je prijs
Ontdek onze 3 bewezen technieken om negatieve reacties op je prijs om te buigen: proactief zijn, neutraal blijven en de lat van kwaliteit toepassen.

De 3 C’s van prijsonderbouwing
Bewijs tijdens een verkoopgesprek aan een klant dat je je prijs meer dan waard bent. In deze blog lees je hoe je dat aanpakt.

De gouden regels van meerwaardecommunicatie
Wanneer communiceer je jouw meerwaarde? Voor de samenwerking maar ook tijdens en erna. Hoe je dat precies doet, lees je hier.

Ontdek jouw meerwaarde in 3 stappen
Draait het om je kwaliteit? Je topservice? Of toch je aanbod op maat? Nee, nee en nee. Hoe je je meerwaarde wel formuleert, leer je in deze blog.

Nooit meer discussie over je prijs?
Stop met focussen op je prijs en benadruk je meerwaarde. Ontdek wat de voordelen zijn van meerwaarde communicatie tijdens verkoopgesprekken.

8 veelgemaakte fouten bij prijsbepalingen door KMO’s
Zo’n drie jaar geleden zette ik mijn bedrijf Strever op. Mijn doel: hardwerkende ondernemers zekerheid geven over hun prijzen, zodat ze geen geld op tafel laten liggen en eindelijk kunnen vragen wat ze werkelijk waard zijn. De voorbije jaren ging ik al bij talloze KMO’s langs om hen te helpen bij hun prijszetting. Zo ontdekte ik dat heel wat ondernemers dezelfde (beginners)fouten maken bij het bepalen van hun prijzen. Vandaag zet ik acht van mijn inzichten voor jou op een rijtje.

7 positieve gevolgen van een heldere kostprijsberekening
Wat kost het je om jouw bedrijf draaiende te houden? Niet ongeveer want dan ben je aan het raden. Wat kost het je exact, tot in het detail en tot op de cent? Een gedetailleerde kostprijsberekening levert je tal van nuttige inzichten op die vaak tot meer winstgevendheid leiden.

Op weg naar een goede prijsstrategie: vijf basisstappen
Wat kost het je om jouw bedrijf draaiende te houden? Niet ongeveer want dan ben je aan het raden. Wat kost het je exact, tot in het detail en tot op de cent? Een gedetailleerde kostprijsberekening levert je tal van nuttige inzichten op die vaak tot meer winstgevendheid leiden.

“Help, een potentiële klant vindt me te duur”
Je hebt een goed gesprek gehad met een mogelijke klant. Je weet exact wat hij wenst of nodig heeft. Je neemt rustig de tijd om een offerte op maat uit te werken. Alles loopt op wieltjes en plots: “Sorry, ik ga toch niet met jou in zee gaan. Ik vind je vraagprijs te hoog.” Heb je het zelf ook al meegemaakt? Je bent niet de enige. Heel wat zelfstandige ondernemers krijgen wel eens te horen dat hun product of dienst te duur is. Maar hoe ga je daar nu het best mee om? We zetten enkele tips op een rijtje.

11 marketingtechnieken die jouw prijs verantwoorden
Heb je soms het gevoel dat je jouw prijs moet verantwoorden? Vrees je soms dat de klant jouw prijs te duur vindt? Denk je al gauw dat de klant moeilijk gaat doen over jouw prijsvoorstel? Goed nieuws! Want, 90% van de tijd is jouw prijszetting niet de oorzaak van deze vervelende situaties.

Gebruik je best pakketprijzen of prijzen op maat?
“Pakketten zijn zoveel makkelijker”, zei een fotograaf vol overtuiging. “Ik verlies nu enorm veel tijd met prijzen op maat van de klant te berekenen”. Ons adviesgesprek kwam op dreef. De fotograaf had het over zijn nauwe band met zijn klanten. Hij vertelde over de zorg die hij in zijn beelden stak en de mate waarin hij meedacht met de klant om unieke beelden te verkrijgen.