Ontdek jouw meerwaarde in 3 stappen
Stijn Matthé Stijn Matthé

Ontdek jouw meerwaarde in 3 stappen

Draait het om je kwaliteit? Je topservice? Of toch je aanbod op maat? Nee, nee en nee. Hoe je je meerwaarde wel formuleert, leer je in deze blog.

Meer lezen
8 veelgemaakte fouten bij prijsbepalingen door KMO’s
Stijn Matthé Stijn Matthé

8 veelgemaakte fouten bij prijsbepalingen door KMO’s

Zo’n drie jaar geleden zette ik mijn bedrijf Strever op. Mijn doel: hardwerkende ondernemers zekerheid geven over hun prijzen, zodat ze geen geld op tafel laten liggen en eindelijk kunnen vragen wat ze werkelijk waard zijn. De voorbije jaren ging ik al bij talloze KMO’s langs om hen te helpen bij hun prijszetting. Zo ontdekte ik dat heel wat ondernemers dezelfde (beginners)fouten maken bij het bepalen van hun prijzen. Vandaag zet ik acht van mijn inzichten voor jou op een rijtje.

Meer lezen
7 positieve gevolgen van een heldere kostprijsberekening
Stijn Matthé Stijn Matthé

7 positieve gevolgen van een heldere kostprijsberekening

Wat kost het je om jouw bedrijf draaiende te houden? Niet ongeveer want dan ben je aan het raden. Wat kost het je exact, tot in het detail en tot op de cent? Een gedetailleerde kostprijsberekening levert je tal van nuttige inzichten op die vaak tot meer winstgevendheid leiden.

Meer lezen
Op weg naar een goede prijsstrategie: vijf basisstappen
Stijn Matthé Stijn Matthé

Op weg naar een goede prijsstrategie: vijf basisstappen

Wat kost het je om jouw bedrijf draaiende te houden? Niet ongeveer want dan ben je aan het raden. Wat kost het je exact, tot in het detail en tot op de cent? Een gedetailleerde kostprijsberekening levert je tal van nuttige inzichten op die vaak tot meer winstgevendheid leiden.

Meer lezen
“Help, een potentiële klant vindt me te duur”
Stijn Matthé Stijn Matthé

“Help, een potentiële klant vindt me te duur”

Je hebt een goed gesprek gehad met een mogelijke klant. Je weet exact wat hij wenst of nodig heeft. Je neemt rustig de tijd om een offerte op maat uit te werken. Alles loopt op wieltjes en plots: “Sorry, ik ga toch niet met jou in zee gaan. Ik vind je vraagprijs te hoog.” Heb je het zelf ook al meegemaakt? Je bent niet de enige. Heel wat zelfstandige ondernemers krijgen wel eens te horen dat hun product of dienst te duur is. Maar hoe ga je daar nu het best mee om? We zetten enkele tips op een rijtje.

Meer lezen
11 marketingtechnieken die jouw prijs verantwoorden
Stijn Matthé Stijn Matthé

11 marketingtechnieken die jouw prijs verantwoorden

Heb je soms het gevoel dat je jouw prijs moet verantwoorden? Vrees je soms dat de klant jouw prijs te duur vindt? Denk je al gauw dat de klant moeilijk gaat doen over jouw prijsvoorstel? Goed nieuws! Want, 90% van de tijd is jouw prijszetting niet de oorzaak van deze vervelende situaties.

Meer lezen
Gebruik je best pakketprijzen of prijzen op maat?
Stijn Matthé Stijn Matthé

Gebruik je best pakketprijzen of prijzen op maat?

“Pakketten zijn zoveel makkelijker”, zei een fotograaf vol overtuiging. “Ik verlies nu enorm veel tijd met prijzen op maat van de klant te berekenen”. Ons adviesgesprek kwam op dreef. De fotograaf had het over zijn nauwe band met zijn klanten. Hij vertelde over de zorg die hij in zijn beelden stak en de mate waarin hij meedacht met de klant om unieke beelden te verkrijgen.

Meer lezen