Prijszetting voor een gloednieuwe cybersecurity dienst zonder concurrentie
Robin Cuypers Robin Cuypers

Prijszetting voor een gloednieuwe cybersecurity dienst zonder concurrentie

Een IT consultant uit Aalst zat met de spreekwoordelijke handen in het haar. Hoewel deze ondernemer zelf overtuigd was van zijn software en de meerwaarde die het kon bieden voor de problemen van grote bedrijven en multinationals, was hij onzeker over de prijs die hij moest vragen. De oplossing die hij biedt, bestond namelijk nog niet in die vorm. Daardoor tastte hij in het duister bij het bepalen van een marktconforme prijs voor zijn dienst.

Meer lezen
6 Vormen van concurrentie die jij over het hoofd ziet in jouw prijsstrategie
Robin Cuypers Robin Cuypers

6 Vormen van concurrentie die jij over het hoofd ziet in jouw prijsstrategie

Een ‘donkerrode’ markt vol concurrenten: dat is economisch gezien de gezondste, maar zeker niet de makkelijkste om als kleine speler in te ondernemen. Het omgekeerde kan echter ook best uitdagend zijn: een onderbouwde prijs vragen voor een aanbod dat eigenlijk nog niet bestaat. Directe concurrenten heb je misschien niet, maar daarom hoef je niet in het donker te tasten bij het bepalen van je prijs. STREVER helpt je op weg met een lijstje van ‘out-of-the-box’-concurrentie.

Meer lezen
Geen cashflowproblemen meer na één strategische zet van het schoonheidsinstituut
Robin Cuypers Robin Cuypers

Geen cashflowproblemen meer na één strategische zet van het schoonheidsinstituut

Een schoonheidsinstituut uit Limburg groeide de laatste 10 jaar uit tot een gevestigde waarde in de sector. Maar bij elke groeifase waren de cashflowproblemen nooit ver weg. Ze liet haar bedrijf groeien, maar de winst volgde niet echt. Het leek eerder alsof ze gewoon een groter bedrijf had met hogere inkomsten, maar ook met hogere kosten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Meer lezen
Ontdek 5 gevolgen van een strategische beslissing die je uitstelt
Robin Cuypers Robin Cuypers

Ontdek 5 gevolgen van een strategische beslissing die je uitstelt

Weten wat je zou moeten doen en het effectief doen zijn twee compleet verschillende dingen. Als het gaat over jouw bedrijfsstrategie weet je dat je beter op een bepaalde doelgroep focust, je weet dat je jouw prijszetting zou moeten herbekijken en je weet dat zonder een marketing- en verkoopstrategie je bedrijf nergens staat. Strategische beslissingen uitstellen heeft grote gevolgen. Laat het niet zover komen.

Meer lezen
Blindelings adviesprijzen volgen kan je nekken als groothandel
Robin Cuypers Robin Cuypers

Blindelings adviesprijzen volgen kan je nekken als groothandel

Marges lijken eenvoudig, zeker wanneer je ook nog eens adviesprijzen meekrijgt van jouw leverancier. Die moet je gewoon maar volgen, toch? Toch kunnen die adviesprijzen ook echt tegen je werken wanneer je ze blindelings volgt. Een groothandel in beschermingsmateriaal ervaarde dit wanneer hun cijfers jaar na jaar bleven afnemen.

Meer lezen
Bepaal je marge met deze 4 invalshoeken
Robin Cuypers Robin Cuypers

Bepaal je marge met deze 4 invalshoeken

Welk marge gangbaar is in jouw sector? Het is een terechte vraag. Je wil je niet uit de markt prijzen, maar wél voldoende aanrekenen, zodat je geen geld op tafel laat liggen.

Meer lezen
Omgaan met “je bent te duur” dankzij deze 3 technieken
Robin Cuypers Robin Cuypers

Omgaan met “je bent te duur” dankzij deze 3 technieken

Twijfel je soms of je prijs te hoog is? Een klant kan nogal makkelijk tegen je zeggen “dat is wel duur”, maar is dat ook effectief zo? Wat anderen van jouw prijs vinden, heeft veel effect op jouw zelfzekerheid. Je brengt namelijk het beste van jezelf om je product of dienst te leveren. Iemand dat jouw compensatie dan te hoog vindt, zegt haast letterlijk “je bent het niet waard”.

Meer lezen
6 Cijfers voor zekerheid over jouw prijsstrategie
Robin Cuypers Robin Cuypers

6 Cijfers voor zekerheid over jouw prijsstrategie

Twijfelen over je prijzen is normaal. Zeker wanneer je vol enthousiasme je klanten wil helpen en nooit geleerd hebt om naar je cijfers te kijken. Helaas… de cijfers van jouw zaak liegen niet. Ze tonen je de harde realiteit van jouw winstgevendheid over verlieslatendheid. De enige manier om komaf te maken met je onzekerheid is door je stap voor stap te confronteren met 6 cijfers. Op die manier verkrijg je niet alleen beter zakelijk inzicht, maar sta je ook 100% achter jouw prijsstrategie.

Meer lezen
Prijsverhoging? Extra klanten!
Robin Cuypers Robin Cuypers

Prijsverhoging? Extra klanten!

Je prijs heeft impact op hoe klanten je aanbod percipiëren en hoe je je in de markt positioneert. Leer hoe je dat strategisch aanpakt.

Meer lezen
Vlot je prijsverhoging communiceren
Stijn Matthé Stijn Matthé

Vlot je prijsverhoging communiceren

Prijsstijgingen zijn onvermijdelijk. Prijsverhogingen communiceren is iets wat je als ondernemer moet kunnen. Met onze formule wordt het makkelijk!

Meer lezen